Na Mikádo prosím!
Železného dědka a jeho parní Lízu, lokomotivu řady 387 - Mikádo, zná asi každý, stejně tak strojvedoucího Matyse v podání Jaroslava Marvana.
Tohle mikádo je...
První mu říkal Panťák, druhý Žába a pro třetího to nebyl nikdo jiný než Emilka. Výroba prvních pantografů začala v roce 1964 a plánovaná životnost byla kolem 15 let. Poslední...
Slovenská Strela – višňová kráska se zlatou střechou s datem narození červenec 1936. Předkyně dnešního Pendolina, za kterou se otočí díky svému nadčasovému designu nejedna...
Nikdo této lokomotivě u nás neřekne jinak než Sergej. V Německu jsou to pro změnu Bubny Tajgy a v Polsku byl pokřtěn na Gagarina. Sergej - výkonný, milovaný, nenáviděný a...
Motorový vůz M152, který byl v roce 1988 přeznačen na řadu 810. Vůz mnoha protikladů. Oblíbený a zároveň zatracovaný. Vůz mnoha přezdívek jako Skleník (okna všude), Autobus...
Oblíbená elektrická lokomotiva řady 230 s dvounápravovým podvozkem. Díky velkoplošným skelným laminátům, které byly použity pro výrobu kabiny strojvedoucího se jí neřekne jinak...
Kafemlejnek nebo Třistadesítka jsou přezdívky pro malou trojspřežní tendrovou lokomotivu s baňatým komínem a vysokým parním dómem hned za komínem. Výraz Kafemlejnek jí byl...
Výkonná - univerzální - všestranná, ale hlavně spolehlivá. To vše jsou vlastnosti lokomotivy zvané ESO. Tuto lokomotivu nevyvede z kolejí ani osobní vozba natož nákladní.