Pohled LANOVKA PETŘÍN
Pozemní lanovka na Petřín, česká mini „Eiffelovka“, jarem rozkvetlé sady, hvězdárna. Skvostné výhledy na stověžatou Prahu. Pak už stačí jen koupit známku, olíznout a poslat...
Kategorie: | Pohledy |
---|---|
Typ: | Lanovka |
Pohon: | Jiné |
Píše se rok 1891 a v Praze je ku příležitosti Jubilejní zemské výstavy zahájen provoz lanové dráhy a rozhledny na Petříně. Lanová dráha měla tehdy jinou podobu a trasu než dnes, na mezistanici Nebozízek si musela ještě počkat. Provoz lanovky, fungující na principu vodní převahy, zajišťovaly dva vozy vyrobené vagonkou Ringhoffer.
V roce 1932, především kvůli 70. všesokolského sletu a náporu návštěvníků, byla lanovka modernizována, elektrifikována a prodloužena. Přibyla mezistanice Nebozízek. Elegantní nýtované vozy dodal opět Ringhoffer.
V roce 1965 došlo na Petříně vlivem dlouhotrvajících dešťů k sesuvu půdy a vážnému poškození tělesa lanové dráhy. Dopravní podnik počítal s velkou rekonstrukcí a zcela novými vozy, postavených na podvozcích svých předchůdkyň. A tak se také během následujících 20 let stalo. Od roku 1985 je potom lanovka provozována bez větších změn dodnes. Zelenokrémové vozy dodala Vagonka Studénka ve spolupráci s popradskou a českolipskou vagonkou.
Není bez zajímavosti, že v dohledné době má dojít k další modernizaci a dodání zcela nových vozů. Jeden ze stávajících vozů má být opraven a vystaven ve střešovickém muzeu MHD.
POPIS PRODUKTU:
Klasický pohled. Z jedné strany motiv vlaku z druhé strany pohled připravený pro text.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Naše vlastní značka, pod níž dodáváme veškeré zboží z tohoto e-shopu.
Zakládáme si na kvalitních materiálech, originálním grafickém zpracování a trvanlivém sítotisku.
Materiálové standardy: OEKO-TEX STANDARD 100, OSC 100, ILO a další