“Bahnzeit… Železniční čas je ten nekrásnější čas, který můžeme mít. A teď i na tričku.” “Bahnzeit ist die schönste Zeit, die man haben kann. Jetzt auch auf einem T-Shirt.”...
Na Mikádo prosím!
Železného dědka a jeho parní Lízu, lokomotivu řady 387 - Mikádo, zná asi každý, stejně tak strojvedoucího Matyse v podání Jaroslava Marvana.
Tohle mikádo je...
Červené pohodlné sedačky. Ikonická kulatá lampička na každém stole. Chlazená točená plzeň. Excelentní svíčková a krajina ubíhající za oknem. To je jídelní vůz - to je legendární...
Byly to od roku 1925 první rychlíkové lokomotivy v souladu se "standardizačním programem" nově založené Deutsche Reichsbahn Gesellschaft DRG a okamžitě se staly hvězdami na...
Ke konci 50. let byly pro plánovanou mezinárodní dálkovou dopravu (Trans Europ Express) v západní Evropě zapotřebí nové vysokorychlostní motorové jednotky o rychlostech 140-160...
V typovém plánu lokomotiv Německé říšské dráhy NDR byla od konci padesátých letech potřeba nová dieselová lokomotiva pro osobní a nákladní dopravu na hlavních tratích. Die dicke...
Motorový vůz M152, který byl v roce 1988 přeznačen na řadu 810. Vůz mnoha protikladů. Oblíbený a zároveň zatracovaný. Vůz mnoha přezdívek jako Skleník (okna všude), Autobus...
Oblíbená elektrická lokomotiva řady 230 s dvounápravovým podvozkem. Díky velkoplošným skelným laminátům, které byly použity pro výrobu kabiny strojvedoucího se jí neřekne jinak...