Že jsou polský holky okatý, ví kdekdo. Ale že maj okatý i lokomotivy, to vědí jen modří! Na Anglika a další jeho verze, původem z ostrovního království, narazíte v Polsku...
Pro někoho jedna z nejkrásnějších elektrických lokomotiv vůbec. To je řada 150/151, řečená též Krysa (podle charakteristicky „pisklavé“ píšťaly) či Banán (podle zeleno-žlutého...
Koleje – dva pruhy oceli, běžící ve zdánlivě nekonečné linii vedle sebe. Sice blízko, avšak ve spořádaném a slušném rozestupu. Až do chvíle, než jejich společnou pouť přetne...
Německá elektrická lokomotiva řady 103, po zásluze dlouhou dobu považována za vlajkovou loď tehdejších Deutsche Bundesbahn. Často známá též pod přezdívkou Osterei.
Švédská strojírna Nydqvist och Holm AB vám nejspíš nic neřekne, ale její zkratka - NOHAB - už ano. Právě tam se v licenci vyráběly známé lokomotivy, jejichž základem byly...
Parní lokomotiva 498.1, jinými slovy jedničkový Albatros, patří po zásluze mezi legendy našich kolejí. Vrcholný konstruktérský výkřik inženýrů Škodových závodů, kde vznikl...
Původně zamýšlená jako dočasné řešení při čekání na nové typy strojů, nakonec se ale 742ka – často zvaná Bangle či Kocour - stala nejrozšířenější lokomotivou ve službách...
Nikdo této lokomotivě u nás neřekne jinak než Sergej. V Německu jsou to pro změnu Bubny Tajgy a v Polsku byl pokřtěn na Gagarina. Sergej - výkonný, milovaný, nenáviděný a...
Motorový vůz M152, který byl v roce 1988 přeznačen na řadu 810. Vůz mnoha protikladů. Oblíbený a zároveň zatracovaný. Vůz mnoha přezdívek jako Skleník (okna všude), Autobus...
Slovenská Strela – višňová kráska se zlatou střechou s datem narození červenec 1936. Předkyně dnešního Pendolina, za kterou se otočí díky svému nadčasovému designu nejedna...
Vršovický Čtyřkolák nebo pro někoho prostě Dvojka. Lokomotiva, která vznikla v roce 1936 přestavbou ze stroje 434.0148. Za svůj dlouhý parní život, který stále trvá zažila hrůzy...
Výkonná - univerzální - všestranná, ale hlavně spolehlivá. To vše jsou vlastnosti lokomotivy zvané ESO. Tuto lokomotivu nevyvede z kolejí ani osobní vozba natož nákladní.
Bardotka, Berta nebo Zamračená - záleží na fantazii, co se Vám při prvním pohledu na přední část lokomotivy vybaví. Jedna z nejoblíbenějších lokomotiv každého železničního fandy.
Kafemlejnek nebo Třistadesítka jsou přezdívky pro malou trojspřežní tendrovou lokomotivu s baňatým komínem a vysokým parním dómem hned za komínem. Výraz Kafemlejnek jí byl...
Brejlovec, Brejlák a pro naše slovensky mluvící sousedy třeba Okuliarnik. To vše jsou přezdívky dieselové, skříňové čtyřnápravové lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu. Tato...
Oblíbená elektrická lokomotiva řady 230 s dvounápravovým podvozkem. Díky velkoplošným skelným laminátům, které byly použity pro výrobu kabiny strojvedoucího se jí neřekne jinak...
První mu říkal Panťák, druhý Žába a pro třetího to nebyl nikdo jiný než Emilka. Výroba prvních pantografů začala v roce 1964 a plánovaná životnost byla kolem 15 let. Poslední...